Tysk produktutvikling, sveitsisk kvalitetsbevissthet og internasjonal stil i et eierstyrt selskap gjør at DICOTA kan fokusere på de viktige detaljene. De er fullt engasjerte og lidenskapelige for å gjøre alles daglige mobile liv mer praktisk og tryggere.
Datamaskiner ble mobile på begynnelsen av nittitallet, og DICOTA ønsket å være med på den reisen. DICOTA har vært det første stoppestedet for høyfunksjonelle vesker av topp kvalitet i 30 år nå, og er markedsleder i Tyskland, Østerrike og Sveits.
Merkets tyske arv er bevart til i dag. Siden 2013 er det også lagt til et sveitsisk element: Et omfattende fokus på et bærekraftig partnerskap med kunder, leverandører og ansatte. En fantastisk kombinasjon: Sveitsisk i hjertet, tysk i hjertet og internasjonalt fokusert.
For tiden driver DICOTA sine egne datterselskaper i Tyskland, Hong Kong og Dubai og leder driften av sin internasjonale gruppe fra det sveitsiske hovedkvarteret.
Kompetente ansatte og partnere bidrar til å være nær kundene og forstå markedene i over 60 land. Kursen er tydelig satt for vekst. Eierne av DICOTA Group fokuserer på å ha en solid, konsistent og gjennomtenkt ekspansjonsstrategi, som resulterer i stadig tilførsel av nye markeder som støtter merkevarens kjerneverdier: pålitelighet og perfeksjon ned til siste viktige detalj.
Sluttkunden er alltid i fokus, også i den indirekte salgsmodellen. Alle aktiviteter, fra den første produktideen til kvalitetskontroll, er fullstendig fokusert på å gjøre kunden fornøyd. Som medlem av BSCI (Business Social Compliance Initiative), legger DICOTA stor vekt ikke bare på økologisk, men også på sosial bærekraft. Og dermed slutter de sirkelen. Fra leverandører til ansatte og til deg.
Som et ledende premium veskemerke er DICOTA bevisst sitt sosiale og økologiske ansvar og former aktivt fremtiden. De er forpliktet til å finne innovative måter å spare ressurser på og bygge rettferdige partnerskap med kunder, leverandører og ansatte.
Konsekvent resirkulering bidrar til å spare ressurser. DICOTA fokuserer på bærekraftige alternativer ved valg av materialer. Hovedmaterialet for deres Eco BASE, Eco SCALE, Eco SELECT, Eco PRO samt for Eco MOTION-kolleksjonen er laget av 100 % resirkulert PET. Dette materialet reduserer belastningen på miljøet uten at det går på bekostning av kvalitet, utseende og følelse.